During “One Day at Kummelholmen #1,” Bella Rune will literally and metaphorically unpack her sculptures and explore the connections and associations that her sculptural work and its relation to the site trigger.
Activation of various types takes place every full hour.
Bella Rune describes her artistic practice
“My work explores spatial and material relationships' sensual and conceptual aspects. I am deeply fascinated by how textile techniques—such as weaving, braiding, and embroidery—can be translated into other materials and media. Expanding the language of textile logic beyond its traditional boundaries, I create sculptures and installations that challenge our perceptions of materiality, the body, and presence.
In my art, the handmade meets the digital, the intimate intersects with the public. I often work with three-dimensional objects that change depending on the viewer’s movement and perspective. The dynamic dialogue between the artwork, the space, and the individual is central—my pieces are not merely objects to observe but physical experiences that invite active interaction.
I draw inspiration from the tactile poetry of everyday life and the invisible threads that bind us together—socially, culturally, and emotionally. My work plays with boundaries: between material and immaterial, between the body and its surroundings, and between craft and technology. It is within these borderlands that I find space for the unexpected, the intuitive, and the subversive.”
For me, art is an opportunity to weave new narratives about our time, our place, and our humanity.
--
Under ”En dag på Kummelholmen #1” kommer Bella Rune bokstavligen och metaforiskt packa upp sina skulpturer och utforska de kopplingar och associationer som hennes skulpturala arbete och verkens relation till platsen triggar.
Aktivering av olika slag sker varje heltimme.
Bella Rune beskriver sitt konstnärskap
”Mitt arbete utforskar det sensuella och konceptuella i rumsliga och materiella relationer. Jag är djupt fascinerad av hur textila tekniker – som vävning, flätning och broderi – kan översättas till andra material och medier. Genom att expandera textillogikens språk bortom dess traditionella ramar skapar jag skulpturer och installationer som utmanar våra föreställningar om materialitet, kropp och närvaro.
I min konst möts det handgjorda och det digitala, det intima och det offentliga. Jag arbetar ofta med tredimensionella objekt som förändras beroende på betraktarens rörelse och perspektiv. Den dynamiska dialogen mellan verket, rummet och människan är central – mina verk är inte bara objekt att betrakta utan också fysiska erfarenheter som uppmanar till en aktiv interaktion.
Jag inspireras av vardagens taktila poesi och de osynliga trådar som binder oss samman – socialt, kulturellt och emotionellt. Mina verk är en lek med gränser: mellan material och immaterialitet, mellan kroppen och omgivningen, mellan hantverk och teknologi. I dessa gränsland finner jag plats för det oväntade, det intuitiva och det subversiva.
För mig är konst en möjlighet att väva nya berättelser om vår tid, vår plats och vår mänsklighet.”