Bianca Maria Barmen | Skulptur / Sculpture
(Scroll down for Swedish)
We are pleased to present the third exhibition of Swedish artist Bianca Maria Barmen (b.1960) in the gallery.
Bianca Maria Barmen works consistently with simple and reduced forms and figures which are placed in relation to each other on a well defined space. These scenes are made with great tenderness and sincere gravity, and are through their quietness also dramatic. Only the essential remains.
Jessica Kempe wrote this about Bianca Maria Barmen’s last exhibition at Galleri Magnus Karlsson (Dagens Nyheter, August 30, 2003):
”…The over grown vegetation is written into the shape of the pyramid.
Fermenting spheres of plaster contains dough of bread, unrelieved thoughts and early memorys, swelling feelings, space of the universe and floating conception. The cube is placed balancing on the plaster plate edge. Immovable like an Egyptian tempel building or like a indisputable fact..
The new exhibition presents a number of sculptural groups where she has arranged plaster sculptures together with fabrics and threads. The contents of the works often derive from personal experiences but during the process they become more open for interpretation. Remaining is the original condition or the feeling.
--
Galleri Magnus Karlsson har glädjen att presentera Bianca Maria Barmens tredje utställning på galleriet.
Bianca Maria Barmen arbetar konsekvent med enkla återkommande former och figurer som placeras i relation till varandra på avgränsad yta. Dessa scener är utformade med stor ömhet och innerligt allvar och är genom sin lågmäldhet förtätade och dramatiska. Allt är avskalat till väsentligheter.
Jessica Kempe skrev bland annat så här om Bianca Maria Barmens förra utställning på Galleri Magnus Karlsson i DN den 30 augusti 2003:
"... Då skrivs den ostyriga växtligheten in i pyramidens form. I jäsande gipsrundlar ryms bröddegar, oförlösta tankar och tidiga minnen, svällande känslor, världsalltets rymd och flytande begrepp. Balanserande på gipsplattans kant står kuben. Orubblig som en egyptisk tempelbyggnad eller ett obestridligt faktum ..."
I den nya utställningen visas ett antal skulpturgrupper där hon arrangerat gipsskulpturer tillsammans med tygobjekt och trådar. Verkens innehåll har ofta sin utgångspunkt i personliga upplevelser, men under arbetets gång blir de alltmer öppna för tolkningsmöjligheter. Kvar är det ursprungliga tillståndet elller en känslan.