
Petra Lindholm
Plum Trees, 2022
Tyg, lim och pigment på pannå / Fabric, glue and pigment on panel
150x100 cm
Boken med Ando Hiroshiges träsnitt har alltid funnits med mig, minns inte när jag inte hade den. Hans bildbeskrivningar av människor i landskap är avstressande, ingen ser ut att ha...
Boken med Ando Hiroshiges träsnitt har alltid funnits med mig, minns inte när jag inte hade den. Hans bildbeskrivningar av människor i landskap är avstressande, ingen ser ut att ha bråttom. Träsnitten är en stor färginspiration, när jag fastnar tar jag fram boken och bläddrar genom sidorna.
Ando Hiroshige (1797–1858)
Kamata-no umezono (The Plum Orchard in Kamata), 1857 Träsnitt, 36x24 cm
--
The book with Ando Hiroshige's woodcut has always been with me, I do not remember a time when I did not have it. His image descriptions of people in landscapes are de-stressing, no one seems to be in a hurry. The woodcuts are a great color inspiration, when I get stuck I take out the book and flip through the pages.
Ando Hiroshige (1797–1858)
Kamata-no umezono (The Plum Orchard in Kamata), 1857 Woodcut, 36x24 cm
Ando Hiroshige (1797–1858)
Kamata-no umezono (The Plum Orchard in Kamata), 1857 Träsnitt, 36x24 cm
--
The book with Ando Hiroshige's woodcut has always been with me, I do not remember a time when I did not have it. His image descriptions of people in landscapes are de-stressing, no one seems to be in a hurry. The woodcuts are a great color inspiration, when I get stuck I take out the book and flip through the pages.
Ando Hiroshige (1797–1858)
Kamata-no umezono (The Plum Orchard in Kamata), 1857 Woodcut, 36x24 cm